Muzgo

Museum Next az első adag!

Májusban három napig a múzeumé lesz a főszerep az év egyik legnagyszabásúbb konferenciáján. A MuseumNext május 23-25 között kerül megrendezésre a festői Barcelonában.  A fő hangsúlyt a digitális megoldások kapják, ami az előadásokhoz készült szinopszisokból is kiolvasható. Lássuk, hogy pontosan miről is lesz szó! Íme az első adag.

Kihívások: Gondolj kevesebbet a történelemre és többet a képzeletre
John Cobburn, Tyne and Wear Museums
A múzeumok gyűjteményeik kapcsán túl sok energiát ölnek a kevés eredménnyel járó Web2-es megosztásokba, és nem ismerik fel melyek azok a tárgyak, amikre az emberek tényleg kiváncsiak. Ez az előadás az online múzeumi gyűjtemények dekonstrukciójának előnyeire hívja fel a figyelmet. Kreatívabb megoldásokra és stratégiai gondolkodásra bátorítja a résztvevőket a gyűjtemények online megosztásánál, ami így jobban inspirálhatja a látogatókat.

Digitális marketing alacsony költségvetéssel
Barbara Wiench, Carl Grouwet, Museum Kunstpalast
Németország első és egyetlen El Greco állandó kiállításának újramegnyitása kapcsán a Kunstpalast Museum azt fogja bemutatni, hogyan szólították meg a látogatókat a digitális technológiával, mindezt minimális marketing költségvetésből és innovatív ötletekkel.

Hozd el a jövőt a múzeumodba
Bridget McKenzie, Flow Associates
Felhasználva a ‘jövő-biztos’ múzeumok terén összegyűjtött tapasztalatait, Bridget McKenzie egy modellt ajánl, ami segít, hogy egy múzeum releváns és rugalmas legyen a kiszámíthatatlan jövőben. Egy ellenvetést fogalmaz meg azzal a gyakorlattal szemben, hogy az új technológiák jelentenék a legfontosabb faktort a múzeumok jövőjében és amellett érvel, hogy figyelemmel kell lenniük az ökológiai és a gazdasági változékonyságra. Ez nem azt jelenti, hogy a digitalizáció kevésbé lenne fontos. Sőt, a múzeumoknak proakítvan ki kell aknázni a digitális lehetőségeket, hogy stabil jövőt teremtsenek.

A játékok a jövő tanszerei?
Beth Hawkins and Micol Molinari, Science Museum
Futurcade a Science Museum egyik játéka, amit azért hoztak létre, hogy a fiatalokat közelebb hozzák a tudományhoz. Lehet egy játék egyszerre szórakoztató és felhasználható formális oktatási körülmények között? Egy játék kapcsán lehet-e arról beszélni, hogy a tudomány hogyan változtatja meg az életünket? Mik a legfontosabb kihívások, ha digitális tananyagot akarunk tinédzsereknek összeállítani? Hogyan érhetjük el, hogy a tanárok bizalommal használják a digitális játékokat az oktatás során?

Egy közönséghez kiszervezett, hálózati megosztott mobil felület
Merete Sanderhoff, Statens Museum for Kunst, The National Gallery of Denmark
Kilenc dán múzeum azt akarja felfedezni, hogy hogyan lehet egy fenntartható mobil felületet létrehozni, ami tényleg hasznos a felhasználóknak. Ennek érdekében mi lehetne természetesebb, mint együtt működni a felhasználókkal? A projekt három pilléren nyugszik: együttműködés a célfelhasználókkal, közösségi média felületet használni és minden tartalmat újrafelhasználhatóvá tenni a Creative Common licensz alapján.

Múzeum analítika: Mit tanulhatnak a múzeumok egymástól?
Rui Guerra, INTK
A Museum Analytics egy olyan virtuális felület, ahol a múzeumok megoszthatják tapasztalataikat látogatóik offline és online aktivitásáról. A szakemberek megtudhatják hogyan fejlődik az intézményük a közösségi hálózatok világában és ötleteket meríthetnek más múzeumok megoldásaiból. A prezentációja alatt Rui bemutatja annak a felmérésnek az eredményét, ami több mint 3000 múzeum közösségi média használatán alapszik.

Keynote: Kiterjesztett valóság , hogyan tovább?
Hein Wils, Stedelijk Museum
Ferry Piekart, Independent Consultant
UAR és ARtours két nagyon sikeres kiterjesztett valóság project. Mindkettő nagyon pozitív kritikákat kapott és a ‘legjobb alkalmazás’ jelzővel aposztrofálták. De végül meg tudnak felelni az elvárásoknak? Az esély, hogy csak egy nagyon drága találmányként végzik mindig ott lebeg előttük. Hogyan tud a kiterjesztett valóság beleférni egy múzeum stratégiájába?

Fizidigitális túrák a MASban
Annelies Valgaeren, [MAS] Museum aan de Stroom
Képzeld el, hogy te irányítod a tárlatvezetőt a billentyűzeted segítségével. Keresztül vezeted a múzeumon míg te otthon ülsz a számítógéped előtt. MAS, a frissen megnyílt múzeum Antwerpenben lehetővé tette, hogy egy online felületen keresztül az emberek bejárják a múzeumot, úgy mintha személyesen is ott lennének.

Rádió a weben MACBA
Anna Ramos and André Chêdas, Museu d'Art Contemporani de Barcelona
Bár a project először csak a barcelónai Museu d’Art Contemporani kiállításait és programjait volt hivatott bemutatni, a podcast öt éves működése alatt egy igazi kommunikációs felületté fejlődött, ahol különleges projektek keretében a sound art, a radiophonic art és az experimental zene kutatására fókuszálnak.

Mutációk az audiovizuális ökoszisztémában
Juan Insua, Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
A Global Screen kiállítás a képernyők erejét mutatja be modern társadalmunkban, egyben kísérleti helyszíne az összes felmerülő dilemmának és kihívásnak, ami egy digitális kiállítás kapcsán előtérbe kerülhet. Három részre osztva (tervezés, kiállítás és nyomonkövetés) ez a projekt magába foglalja a felhasználók részvételének és a közös alkotásnak a megtervezését, a virtuális kiállítás kifejlesztését és a harmadik fázisban azon törekvését, hogy az audiovizuális galaxisban végbement mutációk:  a reflexiók, alkotások és kísérletezések gyűjtőhelye legyen.

-->
Vissza a lap tetejére