Muzgo

Museum Next a második adag!

Szépen lassan összegyűlnek a MuseumNext előadásai. Ugyan mindegyikből csupán csak egy pár mondatos ízelítőt kapunk, de roppant érdekesnek ígérkeznek. A konferencia májusban lesz, az első tíz előadás ízelítőinek fordítása itt található.

(Újra)feltalálni a mobil kultúrát
David van Zeggeren, Sparked
Hogyan lehetne a mobiltelefonkultúra már meglevő kezdeményezéseit összefogni és megmutatni a felhasználóknak, hogy bizonyos területekről van még mit tanulni. Hogyan lehet a turisztikai irodákat, kormányokat és múzeumokat abba az irányba terelni, hogy minél több érdekes tartalmat adjanak hozzá a már meglévő platformokhoz, ahelyett, hogy újakat hoznának létre? Ebben a szekcióban egy egységes márkanév és egy egységes kulturális mobil piac szükségességéről lesz szó.

Láthatatlan, felfoghatatlan?
Cliff Manning, Radiowave, Lucy Neale, DigitalMe
Digitális együttműdés iskolákkal és gyerekekkel. Millió iskola látogatja meg a múzeumokat minden évben, kiváló tanulási lehetőséget és állandó bevételt biztosítva. De hogyan tudja a múzeum arra használni a közösségi hálót, hogy kiterjessze és fejlessze a kapcsolatát az iskolai közösséggel és új módokat találjon arra, hogy együttműködjön a gyerekekkel a látogatás előtt és után is? 2006 óta az Imperial War Múzeum azon dolgozott, hogy történetek blogolásában, kiválasztásában és terjesztésében együttműködjön az iskolákkal és gyerekekkel. Ez a prezentáció egy őszinte betekintést enged a színfalak mögé, hogy a projekten keresztül bemutassa mi az ami működött, mi az ami nem, illetve mit lehetett tanulni ez alatt.

Mondj el egy sztorit a számok segítségével
TijanaTasich & Elena Villaespesa, TATE
Mi értelme az online mérőszámoknak? Érdekelnek a tényleges felhasználók és az, hogy ők hogyan látják virtuális tartalmaidat? Hogyan tud egy szervezet profitálni a mérőszámokból? Az online teljesítmény felmérése még soha sem volt ennyire fontos. Ebben a szekcióban arról lesz szó, hogyan terjedt el az analitika a Tate-ben és milyen kihívások jelentkeztek. Mindezt példákkal illusztrálva.

QRpedia
Àlex Hinojo. #glamwiki partnership ambassador
QRpedia egy olyan mobiltelefonos megoldás, ami QR kódokkal irányítja a felhasználókat a Wikipedia cikkekre, figyelmbe véve a látogatók nyelvtudását. A Wikipédistáknak sikerült megegyezni a Joan Miró Alapítvánnyal, aminek köszönhetően a Joan Miró: A menekülés létrája című kiállításon ezek a kódok tűntek fel egy-egy kiváló mű mellett. A kiállítás előtt a cikkeket feljavították, miközben edit-a-thon segítségével promotálták a projektet, majd a Wikipédia a világ segítségét kérte a fordításban.

Dulwich OnView
Shapa Begum & Ingrid Beazley, Dulwich Picture Gallery
A Dulwich OnView (DOV) feltehetőleg teljesen egyedi - egy blog, amit egy múzeum együtt szerkeszt a helyi közösséggel. Egy nagyon hatékony marketing eszköz, ami elsőre egy helyi közösségi blognak tűnik, de emellett bemutatja a Dulwich Picture Gallery-t (DPG) is az embereknek. A közösség hozza létre a legtöbb bejegyzést, ami növeli a DPG’s hitelességét, ösztönzi a párbeszédet és növeli az oldal forgalmát. Tudd meg, hogy jött létre a DOV, hogyan ösztönöz az együttműködésre és hogyan jut el új közönséghez.

Használd ki az immerzív történetmesélés erejét
Jacco Ouwerkerk & Nicole Sanberg, IN10
Az első lépés, hogy egy olyan történetet mesélsz, amiben digitális volta miatt kedvedre ugrálhatsz. Egy egyszerű és praktikus jővőképben megosztjuk mindazt, amit megtanultunk az épületen belüli helymeghatározásról, új tárgyfelismerési módszerekről és a kiterjesztett valóság technikáról. Meglátod, hogy minden eltárolt, nyomonkövetett személyes információ a digitális múzeumi gyűjteménnyel együtt, hogyan tud egy sokkal elmélyültebb élményt nyújtani az adott szituációhoz alkalmazkodó terekkel és hordozható berendezésekkel.

Művészeti Alkalmazás
Amy Heibel, Los Angeles County Museum of Art
Mindnyájan használjuk a webet és a közösségi hálót, hogy a művészetről beszéljünk, de lehet a közösségi háló egy olyan alternatív közeg, ahol létrehozni és bemutatni is lehet egyedi alkotásokat? Amy Helbel, a Los Angeles Country Museum of Art technológiával és digitális médiával foglalkozó szakembere arról fog beszélni, hogyan sikerült hasznosítani a LACMA-t online és segítségével létrehozni egy olyan alternatív virtuális teret, ahol a megbízott művészek munkáit mutatják be.

A kinetikus múzeum
Koven J Smith, The Denver Art Museum
A technológiát elsősorban hasznossága miatt vagy kényszerűségből használják a múzeumok és nem, mint alap koncepciót, amire építeni lehet. Éppen ezért kétes eredményekkel tudott csak bekapcsolódni a múzeumok elavult pénzügyi modelljébe. Ez a prezentáció egy alternatív forgatókönyvet mutat be, hogy hogyan lehet technológiára építeni egy múzeumi koncepciót, ami gyorsaságra és agilitásra fókuszál.

A megosztás gyökerei: a poros fotóktól a dinamikus eseményekig
Diederik Veerman, curator/educator Museon
A 40 éves fotók, amelyeket két holland múzeum őrzött eddig, most visszakerültek születési helyeikre: egy kicsi grönlandi közösséghez. A fotók elfeledett történeteket hoztak a felszínre. A gyerekek felkeresték az idősebb eszkimókat, hogy dokumentálják majd online megosszák az emlékeiket. Hollandiában ugyanezek a képek kulcsszerepet játszottak egy díjnyertes kiállításban és rengeteg közösségi program alapját képezték. Mik a lehetőségei és veszélyei annak, ha egy régi fotót minél több emberhez szeretnénk eljuttatni a múzeumon belül és kívül is?

Ahol a tartalom az uralkodó és az együttműködés a kulcs
Creative Tourist (Manchester) and The Culture Vulture (Leeds)
Hogyan lehet a technológiát sokkal hatékonyabban használni újfajta munkafolyamatok kialakítására? Ez a szekció azt mutatja meg, hogy az offline együttműködés hogyan segíthet abban, hogy online dolgozzon együtt sok ember és hogyan hozható létre egy “megbízható hang” a digitális zajban. Mindezt zsargon mentes, gyakorlati példákon keresztül szemléltetik a díjazott digitális szakemberek és bemutatják, hogyan lehet hiteles tartalmat gyártani, ami javít a költségvetésen, az intézmény profilján, valamint segít az együttműködés megteremtésében.

-->
Vissza a lap tetejére