Muzgo

Museum Next a harmadik adag!

Folytatjuk vasárnapi szokásunkat és ismét a MuseumNext konferencia előadásainak szinopszisait tesszük közkincsé, magyarul. Az első és második adag, valamint a konferenciáról bővebben erre. Van egy két ötlet, aminél fogom a fejem, hogy mért nem nekem jutott eszembe. Például a Timebook, ami így első hallásra egy Facebook csak már rég elhunyt, történelem szempontjából fontos személyek kapcsolatait térképezi fel. Gondoljunk bele, hogy egy gyűjtemény kialakulásának vagy a provenienciájának kutatásánál is milyen hasznos lehet, ha egy kattinitásra magam előtt látom, hogy egy gyűjtő kivel került kapcsolatba élete folyamán. Hemmingway pokes Picasso

Tegyük az embereket és a kulturális örökséget egy képre a kirejesztett valóság segítségével
David Hopes, Shakespeare Birthplace Trust
Ez a prezentáció a kiterjesztett valóság egy innovatív megoldását mutatja be, ami elősegíti kulturális örökséggel kapcsolatos együttműködést és a személyreszabhatóságot a múzeumon kívül, valamint még bevételt is termel. Az előadás fókuszában az Eye Shakespeare nevű okostelefon alkalmazás áll, ami egy különleges együttműködésből született a Conventry Egyetem, Shakespeare Birthplace Trust, Hewlett Packard és a Danwood között.

Légecset
Sharna Jackson, Tate
A légecset egy kreatív, böngésző alapú, mozgásérzékelő program, ami lehetővé teszi, hogy a kezed mozgásával fess a web-camera vásznára. Ez a prezentáció kifejti a technológiában rejlő innovációt, bemutatja mi történt mikor gyerekekkel tesztelték az ecsetet és ízelítőt ad abból, hogy milyen művek érkeztek be a Tate Kids-be. A webkamera segítségével új lehetőségek nyílnak előtted, hogy élőbbé tudd varázsolni a gyűjteményt.

Okos tárgyak avagy hogyan irányítsuk az együttműködést a múzeumi terekben és a közösségi hálóban
Claire Ross, University College London and Chris Speed, University of Edinburgh
Ez a prezentáció az okos tárgyak használatát elemzi két múzeumban: a National Museum of Scotland és a Grant Museum of Zoology. Hogyan tudják a mobil eszközök, a digitális táblák, a QR kódok és a közösségi háló a közösségi szerepvállalás egy új módját erősíteni a galéria állandó tereiben, hogy tudnak új értelmet nyújtani a látogatónak és hogyan tudnak több fajta interpretációt adni a múzeumon belül. A prezentáció bemutatja a közösségi szerepvállalás lehetőségének módozatait, a technológia használatának olyan módját, ami erősíti a látogatók közötti együttműködést, közösségi kommunikációt és tartalomkészítést.

Timebook: Történelmi figurák közösségi hálója
Eduardo Graells, Luca Chiarandini Web Research Group Universitat Pompeu Fabra,
Yahoo! Research Barcelona
A Timebook a történelmi személyek közösségi hálója, ami az Europeana és a Museu Picasso szervezte hackathon-on született. Egy példája annak, hogy egy egyszerű ötlet és megfelelő eszköz segítségével innovatív programokat lehet alkotni. A prezentáció azt fogja bemutatni, hogy az adatok közötti kapcsolatok és a szabad szoftverek segítségével, hogy lehet egy egyszerű ötletből egy hatékony programot írni.

Joan Miró alapítvány - a templomból az utcára
Elena Damiá Diaz-Plaja, Fundació Joan Miró
Az információ templomából, az elmélkedés szent tereiből a közösségi háló és a külvilág fele. Különböző erőfeszítések segítségével, mint a Play Miró project, a Joan Miró alkalmazás, a közösségi média használata és egy reklámkampány Barcelona utcáin módot nyitott arra, hogy sokkal szélesebb közönséghez szóljunk és hogy Miró hírnevét növeljük.

MuseoMix: remixeld a múzemod!
Samuel Bausson - Museum de Toulouse
Hogyan lehet a múzeum egy nyílt, közösségi együttműködés helye, ami bevonja a látogatókat? A Museumix mindezt elérte egy 3 napos workshop keretében a párizsi Les Artes Décoratifs múzeumben ahol designerek, alkotók, hackerek, múzeumi alkalmazottak vettek részt. 75 résztvevő készített és tesztelt le igazi látogatókon 11 prototípust, ami a múzeumi élmény átélésének új módját kínálja. Ez a prezentáció arról fog szólni, hogy milyen tanulságokat lehet levonni egy izgalmas közösség erősítéséből és közösségi események szervezéséből a múzeumon belül.

Mobil Múzeum a MoMA-ban
Allegra Burnette - MoMA
A new yorki-i Musuem of Modern Art az elmúlt 18 hónapban számos mobiltelefonos kezdeményezést jelentetett meg, beleérte általános okostelefonos alkalmazásokat, gyűjteményben/kiállításon használt megoldásokat, mobiltelefonos weboldalakat és egy új interaktív alkalmazást. Bár a prezentáció az egyes alkalmazásokat is bemutatja, de ezek csak az alapját képezik a beszélgetésnek, a nagyobb fókusz az általános stratégián, tanulságokon, eredményeken és a digitális interpretáció jövőjén lesz.

Touch and Go(gh)
Jolein van Kregten, Van Gogh Museum and Ebelien Pondaag, Fabrique
A Van Gogh Museumban folyik egy kiállítótéren belüli kísérlet, ami interaktívan mutatja be a kutatáshoz használt technológiákat (pl. röntgen) egy tableten az eredeti kép mellett. Ez a kísérlet, egy nagyobb tervnek a része, ami arról szól, hogy hogyan lehet a látogatókat megszólítani a múzeumban és azon kívül is az új média segítségével. Együttműködve a Royal Academy Art kiterjesztett valóság részlegével, a The Hague and Fabrique-kal a múzeum egy olyan magazint fejleszt tabletre, ahol a kutatási eredményeket egy új intuitív módon lehet bemutatni.

Mozdítsuk el a kapufát: miért kell a múzeumoknak többet játszania.
Ben Templeton, Thought Den
Ne nyúlj hozzá - elavult instrukció vagy egy érdekes kihívás? Azon vágy, hogy megváltoztassuk a szokásokat és teszteljük a határokat évezredeken átívelő kísérletekhez és innovációkhoz vezetett. A Den kreatív igazgatója Ben Templeton amellet érvel, hogy a játék egy nagyon fontos dinamikája a közönség megszerzésének. Bemutatja, hogy a játék hogyan épít közösséget, fejleszti a tanulást és generál bevételt.

Mobiltelefonos kedvezmények, amik a látogatók többszöri visszatérését erősíti
Paul Baron and Tomomi Sasaki - GADAGO
Mi történik, ha a tokiói múzeumlátogatóknak egy olyan 10 eurós iPhone alkalmazást kínálunk, ami a város legjobb 30 múzeumban jogosít fel kedvezményre? Mit tudhatunk meg MuPon másfél éves működéséből: non-profit szervezetek és múzeumok együttműködése, fenntartható üzleti modell 20 000 felhasználóval és egy alacsony rizikófaktorú tesztelési lehetőség kulturális intézményeknek, hogy megismerkedjenek a digitális megoldásokkal.

-->
Vissza a lap tetejére