Legjobb design a múzeumban
Idén első alkalommal adták át az International Design and Communication Awards (IDCA) díjat. A megmérettetésen a művészeti intézmények, múzeumok és galériák vettek részt és a legjobb kommunikációs és design megoldásokat jutalmazták. A díj ötlete az Agenda francia székhelyű kommunikációs ügynökség részéről merült fel, akik az egész világról várták a jelentkezőket. Idén egy 67 indulóból álló mezőny alakult ki, összesen 15 országból, amiből a zsűri 8 kategóriában osztott ki elismerést. Az imázst építő kampányoktól, logóktól kezdve, a kiállítási kommunikáción és legjobb kiállítás designján át az innovációt és a fenntartható megoldásokat is jutalmazták. A nyertesekről részletes leírást olvashatunk ebben a kiadványban.
- A legjobb arculatért járó díjat a QAGOMA nyerte. A jing and jang ihlette vizuális identitással két testvérintézményt kötöttek össze: a Queensland Art Gallery-t és a Gallery of Modern Art-ot. Itt olvasható egy részletes elemzés a brandről.
- A legjobb logóért járó elismerést a BMW Guggenheim Lab interaktív logója kapta. Ez annak megfelelően változik, hogy milyen ötlettel állunk elő egy élhetőbb város kialakítására.
- A kiállítás kommunikációért járó díjat a montreali Musée Des Beaux-Artes kapta a "The Fashion World of Jean Paul Gaultier from the Sidewalk to the Catwalk" című kiállításáért. A tárlatot minden olyan fesztiválon reklámozták, ami összeegyeztethető volt Gaultier és a tárlat mondanivalójával.
- A legjobb kiállításdesignt a Norsk Teknisk Museum kapta a Mind Gap projektért. Semmit se lehet találni erről az interneten.
- A MoMA F-111 kampánya kapta az elismerést a legjobb digitális kampányért, ami James Rosenquist ikonikus 86 láb hosszú festményét reklámozta. A kampány központi oldala ez a micorsite volt
- Az innovációban szintén a MoMA lett az első, a gyűjteményt bemutató okostelefonos, táblagépes alkalmazással.
- A zsűri szerint a fenntarthatóságért a kaliforniai múzeumok tettek a legtöbbet az IGNITE! projekttel.
- A legjobb múzeumi bolt a Museum of Everything üzelete a Shop of Everything lett. Egy rövid cikk képekkel.