A vámpírok, szörnyek és a zombik most már a múzeumi szférába is beférkőztek. A londoni Science Museum Zombi Labort tartott január 30-án és február 2-àn. A programokat csak erős idegzetűeknek ajánlották és gyerekeknek csak felnőtt kísérővel engedélyezték. A kíváncsi nézők előadást hallgathattak Hogyan beszélnek a zombik címmel és sok érdekes kísérletnek lehettek szemtanúi, amik azért remélem nem tényleges zombi ébresztéssel jártak.
A madridi Prado Múzeum hatalmas magán adománnyal lett gazdagabb a héten.Ilyen óriási gyarapodás már évtizedek óta nem történt. Egy barcelónai privát gyűjtőtől egyenesen Mariano Rajoy spanyol miniszterelnök vette át a 12 középkori és reneszánsz spanyol alkotó kezétől származó műveket, melyeknek értéke felbecsülhetetlen.
A Brit Királyi család legújabb tagja Kate Middleton Cambridge hercegnője is belépett a halhatatlanok közé január közepén. A hercegnőről ugyanis megszületett az első hivatalos portré, amelyet a National Portait Galleryben állítottak ki. Az első visszhangok szerint a festmény nem lett túl élethű, a valóságban gyönyörű Katet ugyanis kicsit megöregítették. A kritikusok véleménye szerint elfuserált képet több önjelölt művész újrafestette paródia gyanánt. Lehet jobb lett volna, ha a digitális eszközök korában a fényképeknél maradnak.
Január 27-én volt a Holokauszt Nemzetközi Emléknapja, mely napon megemlékezhettünk a második világháború 6 millió zsidó áldozatáról. A londoni Imperial War Museum idén különleges visszatekintéssel készült látogatói számára. Mivel a múzeum jelenleg zárva tart a Google-el összefogva 2 virtuális kiállítást állított össze. Kidertransport címmel dolgoztak fel történetek arról a 10 ezer zsidó gyermekről akiket a náci fennhatóságú Európába hurcoltak, The Liberation of Bergen-Belsen címmel az Északnyugat-Németországban lévő Bergen község melletti hírhedt koncentrációs tábor foglyainak sorsát követheti végig a virtuális látogató.
A los angelesi J. Paul Getty Museum őrzi a világ talán legkülönösebb Rembrant Harmenszoon van Rijn festményét. Az Idős ember katonai ruhában című alkotás ugyanis nemcsak egy hanem két portré egymás alatt. A kutatók a képet röntgen-, infravörös-, és neutronos vizsgálatoknak vetették alá így találtak rá a szellemalakra. A további kutatásokat nagyban megnehezíti, hogy Rembrant mindkét alak megfestéséhez ugyanazt a festéket használta, így hosszú fárasztó út vár még a tudósokra a teljes felfedés sikeréig.