Muzgo

Ünnepre fel!

Augusztus 20: Szent István, tűzijáték, új kenyér, ország tortája, légi - , vízi-, és egyéb bemutatók, tisztavatás. Ugye mindenkinek ismerős? Igen, ez vár ránk idén is, és hiába van tömeg, azért kimegyünk, megnézzük, mert jó. A mókából azonban a múzeumok sem maradhatnak ki. Nézzünk csak körbe a fővárosban, mire érdemes figyelni, ha úgy döntünk, hogy családdal, vagy barátokkal kilátogatunk az ünnepségekre és szeretnénk beiktatni pár múzeumot is a szabad hétfőbe.

Az intézmények többsége tárt karokkal várja az érdeklődőket, sőt a nemzeti ünnepre való tekintettel több helyen a belépés is ingyenes. Érdemes elolvasni a kiválasztott múzeum honlapján az apróbetűs megjegyzéseket is, mikor az árakról tájékozódunk. Kellemes meglepetésben lehet részünk. Úgy tűnik, nemcsak a Múzeumok Éjszakáján van Budán kutyavásár!

Tervezzünk bátran egész napos programot, az égiek kegyesek lesznek hozzánk. Nyári meleg, száraz, derült idő ígérkezik, 31-36 fokkal. Egy pulóvert azért dobjunk be a táskába, a múzeumok légkondicionált termeiben ugyanis könnyű megfázni.

Akár a tömegközlekedést választjuk, akár autóval megyünk, gondolkozzunk előre! A Duna-partra tervezett vásári forgatag, az esti színes rakéták, a Kossuth téren tartott tisztavatás, az aratómenet és a Szent Jobb-körmenet miatt korlátozásokra kell számítani. Az ünnepség-sorozat honlapján azonban már olvasható a biztonsági tájékoztató, amiből megtudhatjuk, hogyan is közlekedhetünk az ünnepnapon.

Ami pedig szintén nincs mindig: nyílt nap a Parlamentben. Ugyan nem múzeum, de az Országház impozáns épülete, a Díszlépcsőház, a Parlament Kupolaterme, valamint a Honvéd Koronaőrök által őrzött Szent Korona megéri a sorban állást.

Ha pedig már megérintett bennünket a történelem szele, akkor ruccanjunk át a Duna túlpartjára a Budai Várba, és tekintsük meg a Magyar Nemzeti Galéria Hősök, királyok, szentek című kiállítását. Képzőművészeti alkotásokon és az államisághoz kapcsolódó dokumentumokon keresztül sajátos tematikába rendezve tárul fel előttünk a magyar történelem.

Mi van akkor, ha kedvünk lenne ugyan kimozdulni, azonban a városi forgatagba nem vágyunk, de hosszabb utazásra sem szívesen indulnánk? Irány Szentendre! A Skanzenben egész hétvégén programokkal várták az érdeklődőket, de a vígadalom még hétfőn is tartani fog. A fő téma a kenyér: sok mindent megtudhatunk a lisztről, a kenyérről, megnézhetjük, hogy készül az egyik legalapvetőbb élelmiszerünk, sőt még kóstolhatunk is. Emellett hétfőn a honfoglalásé lesz a főszerep. A gyerekeket, családokat falufoglaló játékra várják, amiben a település határainak kijelölésétől az állatok elejtéséhez szükséges íj és nyílvessző-készítésen át a gabonaőrlésig mindenben kipróbálhatják magukat a résztvevők.

Akár egy egész napot töltünk 20-án aktívan, akár csak kedvenc múzeumunk új vagy éppen állandó kiállítását nézzük meg, a Muzgo csapata kellemes időtöltést kíván hozzá!