Kivel > Mit
Sokkal fontosabb az, hogy kivel megy az ember múzeumba, mint az hogy mit láthat az adott intézményben. Ezt bizonyította be ismét egy frissen végzett kutatás, ami azt a kérdést vizsgálta, hogy miért járnak az emberek múzeumokba, állatkaretekbe vagy akváriumba. "Az emberek nem azért mennek múzeumba, hogy megnézzék a legújabb kiállításokat... hanem azért mennek múzeumba, hogy valakikkel megnézzék a legújabb kiállításokat." - emeli ki a cikk írója. A múzeumlátogatás elsősorban családi, közösségi élmény, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni a marketingben sem. Ez nem azt jelenti, hogy a mit kevésbé fontos kérdés lenne vagy az, hogy a kurátor szerepe kevésbé lenne fontos, de a közösségi élményt nem lehet figyelmen kívül hagyni.
A cikk írója a fenti promó videót hozza fel példának, ami nem csak azt adja vissza, amit az akváriumban látni lehet, de azt az élményt is, amit átél az ember, ha a családjával odalátogat. Tény, hogy nagy általánosságban elég kevés emberrel találkozunk a múzeumok honlapjain, amivel meg igen az rendszerint több ezer éve halott. A múzeumok honlapjait használva szinte mindig találunk képeket az épületről, vagy a gyűjteményben őrzött tárgyakról, de arról keveset, hogy hogyan használják a látogatók a teret. A legjobb ellenpélda a Ludwig Múzeum, ami minden egyes eseményéről, kiállításáról készült képein őrült mennyiségű ember található.