It's time we Met
A Fortune interjúja Thomas Campbellel a Met igazgatójával, aki egy héttel a Lehman Borthers csődje előtt foglalta el az igazgatói széket. A válság alatt tehát ő menedzselte a múzeumot, ami olyan jól sikerült, hogy tavaly rekord számú látogató zarándokolt el az intézménybe: 5,6 millió ember. Campbell a textil gyűjtemény kurátora volt, mielőtt 2008-ban igazgatónak választották. Pontokba szedve olvasható most itt pár kiemelt gondolat az interjúból, amit érdemes megjegyezni.
- A Met-et elsősorban egy oktatási intézménynek látja, ami nem csak az amerikaiknak szól, de a világon mindenkinek. Bármi is történik a világban a Met képes releváns lenni.
- Egy példa ara, hogy a Met hogyan képes megszólítani a kiállításaival az embereket: 9/11 kapcsán az emberek elkezdtek érdeklődni az iszlám iránt, amire a Met egy, az iszlám művészetet bemutató kiállítás nyitott meg, ami 370 000 látogatót vonzott.
- Fontos feladatának tekintette, hogy javítson a Met imidzsén, hogy ne egy elitista intézményként tekintsenek rá. Az intézmény egyik tradíciója volt, hogy nem mutattak embereket műtárgyakkal együtt, ezért indította el az 'It's time we Met' kampányt, aminek egyik emlékezetes képe a Rodin Csók című szobra mellet csókolózó pár.
- Kedvenc helye a múzeumban az erkély, ahonnan láthatja a múzeumba érkező látogatókat.