- A New York Times cikke a MAD shopjáról. Mit és miért árulnak és ez hogyan illik bele a múzeum missziójába.
- Négy múzeumi szakember beszél arról, hogy hogyan használják az internetet és más technológiai megoldásokat, hogy elérjék a látogatókat.
- A bohóság varázsa! Amikor egy 6 éves kislányt megkérdeznek egy múzeumban, hogy hogyan érezte magát ott, és azt mondja, hogy boldognak, akkor ott valami nagyon jó! Maga a hely, a Children's Museum of Art is magában hordozza már ennek a lehetőségét, de Misaki Kawai még rá is tesz egy lapáttal!
- A berlini Német Történeti Múzeumnak 4300 darab, összesen 4,3 millió eurót érő plakátot kell visszaadnia a bíróság döntése szerint. A nyomtatványok a náci uralom alatt kerültek elkobzásra, most azonban visszakerülnek a gyűjtő fiának a birtokába.
- Átfogó Vasarely-kiállítás Párizsban. A Musée en Herbe (Múzeum a fűben) elnevezésű kiállítóhely fogadja be év végéig a tárlatot, ahol az az op art magyar származású mesterének mintegy hetven munkája lesz látható. Az intézmény fő közönsége a gyerekek, őket igyekszik ugyanis megszólítani az által, hogy a művészeket és alkotásaikat játékos és humoros formában mutatja be. A retrospektív tárlathoz kapcsolódóan a belvárosi múzeum emeleti galériájában két olyan kortárs magyar művésztől, Bullás Józseftől és Esterházy Marcelltől láthatók munkák, akiket festményeikben, illetve videóikban szintén a színek és a formák játéka foglalkoztatja. Ezen felül pedig a két művész a következő hetekben pedagógiai műhelymunkákat is tart francia iskolások számára. (MTI)
- Saját galériát alapít Erich Lessing, az osztrák fényképészet egyik legjelentősebb élő képviselője. A világhírű fotós saját, rendkívül gazdag életművéből állít össze tematikus tárlatokat a Bécs belvárosában nyíló kiállítóhelyen. A kiállított képeket meg is lehet majd vásárolni. A Lessingimages.com nevet viselő galéria március 22-étől lesz látogatható. (MTI)
- A szakértők úgy vélik, hogy 2013-tól elterjedhet a mobilokon az épületeken belüli helymeghatározás is. A mai GPS-ek meghalnak, ha éppen belépünk egy épületbe.
- A Biritsh Múzeum Hajj című kiállítása, ami a muszlimok mekkai zarándoklatának a történelmét meséli el csak egy nagy propaganda lenne, hogy jobb fényben tüntesse fel a szaudi királyi családot? A cikk lényeget jól összefoglalja ez az idézet: "All the dictatorships ask in return is that Britain's cultural institutions sell their souls."
Ha tettszett a cikk, csatlakozz hozzánk
Facebookon.
-->