Muzgo

Múzeumok éjszaka: séta a Városligetben

Utolsó állomásához érkezett pénteken Múzeumok éjszaka sorozatunk: a budai Vár, majd Pest belvárosa után most a Városligetben jártunk.

268603_305182202912292_569260707_n.jpgEnnek a városrésznek a legnagyobb előnye, hogy minden egy helyen van. A Hősök tere közepén megállva rögtön három látványosságot is le lehet fényképezni, maximum 5-10 perc sétával pedig több gyönyörű épületet is megtekinthetünk.

Az Andrássy út végének látképét senkinek nem kell bemutatni, az éjszaka csodálatos fényárban úszó milleniumi emékművet mindenki ismeri, a két oldalán található Műcsarnokkal és Szépművészeti Múzeummal.
A fotózást a Műcsarnokkal kezdtük, majd a téren átsétálva lencsevégre kaptuk a Szépművészeti Múzeum jóval kevésbé részletgazdag épületét. Könnyű dolgunk volt, itt nem lógnak fák vagy vezetékek a képbe, csak egy turistabuszt kellett megvárni, amíg elmegy a Műcsarnok elől, a Szépművészeti lefotózásához pedig görkoris fiatalokkal kellett megküzdeni.

553392_305181819578997_498125031_n.jpgInnen a Mezőgazdasági Múzeumnak otthont adó Vajdahunyad vára felé vettük az irányt. A tavon átívelő hídról próbáltuk kb. egy busznyi turista társaságában lefotózni a telihold fényében kísértetiesnek tűnő és a tó vízén visszatükröződő épületet, több-kevesebb sikerrel. Ezután körbejártuk a várat, a nagyon szépen felújított és nyáron bárként üzemelő Műjégpályánál találkoztunk egy nagyon gonosz tekintetű hattyúformájú vízibiciklivel,amit sikerült is a háttérben a múzeummal megörökíteni. Kétségtelenül ez volt az est fénypontja, na meg az itt kapott ingyen kóla.

A Közlekedési Múzeum kimaradt a szórásból, így viszonylag hamar végeztünk városligeti túránkkal. Ezzel befejeződött a budapesti múzeumok éjszakai fényképezése. Megismételjük, ha elkészült a Múzeumi negyed! :)

A fotókból készült album megtekinthető a facebookon.