Az a fontos, amire emlékszünk
Seth Godin a marketing egyik elismert szaktekintélye. Az információ korának egy igazi pionírja, aki ahelyett, hogy autóalkatrészeket vagy kütyüket árusítana, ötleteked ad el - ahogy a BusinessWeek jellemzi. Érdemes odafigyelni a gondolataira, mert sokszor hasznosíthatók a múzeumokban is.
Egyik legutóbbi blogbejegyzésében is egy olyan tényre hívja fel a figyelmet, amit nem árt figyelembe venni például a kiállítástervezésnél. Kutatásai alapján arra a megállapításra jutott, hogy sokkal, de sokkal fontosabb az, hogy mire emlékeznek a fogyasztók, mint az élmény, amit átéltek. Egy élmény kapcsán két fontos momentum ragad meg az emberek fejében:
- Az élmény csúcspontja, legyen az akár jó vagy rossz.
- Az élmény utolsó része.
Tehát akkor távozik elégedetten a látogató, ha kicsit kevesebbre számít, de végül többet kap és a kiállítás vége fele érik pozitív csalódások. Milyen egyszerűen is hangzik!