A sárga ceruza I. rész
Átadták az 50. D&AD díjat, vagyis a világhírű sárga ceruzákat. Az 1962-ben alapított British Design & Art Direction a brit kreatív szakemberek kiváló munkáit díjazta, de 50 év alatt a legrangosabb nemzetközi elismeréssé nőtte ki magát.
D&AD díjátadón négy féle elismerést osztanak ki, ezek közül a sárga ceruza, ami a legkiemelkedőbb megoldásokat díjazza, a legikonikusabb. Létezik még a fekete ceruza is, amit csak és kizárólag a legbrilliánsabb kreatívokért ítélnek oda. Emellett jelöltnek lenni vagy bekerülni az évkönyvbe is sikernek számít.
Art Direction, rádió, tipográfia, csomagolás, fotó, kiállítás design, térbeli design stb. tehát a legkülönfélébb, szám szerint 25 kategóriában versenyeztnek a jelöltek. Mi a múzeumokhoz, galériákhoz köthető kreatívokat emeljük ki. Persze pár darab ismerős lehet annak, aki követ minket Pinteresten, mert az elmúlt napban szinte mindent kiraktam, ami lehetséges. Értelem szerűen a kiállítás designhoz rögtön köthetjük a múzeumokat és a galériákat, ezért ezeket egy külön posztban vesszük sorra. Előbb azért nézzük végig, hátha rejtőzik múzeum a többi kategóriában!
Az évkönyvbe került Jean Paul Gaultier által a Montreáli Szépművészeti Múzeum számára tervezett könyvboritója.
Szintén az évkönyvben kapott helyet az Intel Museum of Me című alkalmazása, amit majd megvizsgálunk külön is. A digitális brand élmény alkategóriában indult.
Az ADFEST 2011-hez tervezett, "The Ultra Asian" című design és reklám kiállításhoz gyártott plakátsorozata is az évkönyvben kapott helyet.
Gallery Leta számára készített brossúra egy egész sárga ceruzát ért.
Világhy Gergely