A Tate ezer arca
A Tate-et 1897-ben alapították, de akkor még a National Gallery of British Art nevet viselte. 1932-ben vette fel a Tate Gallery nevet, Henry Tate tiszteletére, aki nagyban hozzájárult a gyűjtemény fejlesztéséhez. A galéria az 1990-es évekre vált hálózattá: 1988-ban a Tate Liverpool, 1993-ban a Tate St. Ives, míg 2000-ben a Tate Modern nyílt meg. Az alapító intézmény, a Tate Britain nevet vette fel. A 90-es évek végére a múzeumhálózatnak egy egységes brandet is kialakítottak. A teljes arculat a Wolff Olins munkája. A homályos, mindenki számára ismerős logó 2000-ben készült el.
"A Tate dinamikusságát ábrázolandó, egy sor logót terveztünk, ami ki-be mozdul a fókuszból - mindig változó, de mindig felismerhető."
A dinamikus logó a "look again, think again" mantra köré épült. A koncepciónak megfelelően a Tate több verzióval lépett a nagyvilág elé, amihez különböző színeket rendeltek hozzá. Az így létrejött arculat több mint tíz évig szolgálta az intézményt.
2011-ben a Tate a Double G Studios-t bízta meg a vizuális identitás ráncfelvarrásával. Mint látható az alap koncepción nem változtattak, az elmosódott betűk maradtak, a speciális effektekkel megspékelt logót egy 4,5 méteres LED falra vetítették, így alakult ki egy techno pöttyökből felépülő logó.
Az új változat javított az előző gyenge pontjain, miközben a Wolff Olins tervezte "eredeti" jellegzetességeit megtartotta. A techno pöttyök egy ikonikusabb karaktert kölcsönöznek neki, míg a tarka barka színek mellőzésével a megjelenés nagy mértékben egyszerűsödött. A cél, hogy megtartsa egyediségét, de könnyebben felismerhető is legyen, sikerült.
A Tate új honlaján ti is megcsodálhatjátok az új logót.
Világhy Gergely