TED: A kulcsszó a narratíva
Thomas P. Campbell a Metropolitan múzeum igazgatója mesél arról, hogy szerinte milyen koncepció mentén kell megalkotni egy sikeres kiállítást. Kurátori filozófiáját az általa rendezett, 2002-ben több díjat is nyerő Faliszőnyegek a reneszánszban: Művészet és pompa című tárlat példáján keresztül mutatja be. A kulcsszó szerinte a narratíva. A textilgyűjteményből az intézmény élére kerülő Thomas 2008 óta, vagyis a világgazdasági válság kitörése óta igazgatja az intézményt.
- Campbell hirtelen haragú olasz tanárától tanulta meg, hogy egyszer minden műtárgy kortárs volt, vagyis használjuk a józan eszünket: Tiziano bacchanáliája egy orgia.
- A hatalmas színpompás és drága faliszőnyegek több korszak fontos propaganda elemei, amiken egyszerre több narratíva is jelen van. 2002-ben kapott lehetőséget a mostani igazgató, hogy ezt az elfeledett médiumot bemutassa a közönségnek, de az akkori vezetés nem volt biztos a kiállítás sikerében.
- Mint igazgató a legfontosabb feladatának azt tartja, hogy segítse megvalósítani a vele dolgozó kurátorok vízióit.
- "Olyan is lehetett volna, mint egy üzlet az 5th Avenue-n karácsony idején." - mondja a 2010-ben nagy sikerrel futó Alexander McQueen életmű kiállítás kihívásairól
- Sokszor kérdezik tőle, hogy a digitális megoldások felválthatják-e a múzeumokat, de egyfelől a számok nem ezt mutatják, másfelől semmi sem helyettesíthet egy autentikus tárgyat, ami megfelelő szakértelemmel van kiállítva.
- A Met csarnoka a legkülönfélébb kultúrákba vezető portál. Sokan kicsit elitistának tartják, de most azon dolgoznak a munkatársak, hogy ez változzon. Olyan atmoszférát akar teremteni Campbell, ahol az emberek kíváncsisága szárnyalhat.