Ne vegyük magunkat komolyan!
A luxemburig filhamonikus nagyzenekar marketingesei is azzal a problémával néztek szembe, mint a legtöbb klasszikus, autonóm (magas) kultúrát eladni szándékozó szervezet (színházak, múzeumok stb.): hogyan szólítsuk meg a fiatalokat? A luxemburgi filharmonikusok válasza nagyon egyszerű: ne vegyük komolyan magunkat!
A klasszikus marketing fogások helyett, hogy a karmester nevét, a mű időtlenségét, zenei kvalitását hangsúlyozzák a piackutatás segítségével megállapíthatjuk mi is az a része a szolgáltatásnak, amire tényleg vevők a fiatalok. A legnehezebb rész ez után jön, hogy hogyan kommunikálunk? A csatorna, a mód, a hangszín, a stílus, a személyiség mind az üzenet része. A már említett zenészek válasza egyszerű: a humor. Részletek az Asking Audiance oldalán.
A cseh filharmonikusok is egy hasonlóan mókás spottal álltak elő.
A következő kérdés, hogy milyen vicces múzeumi reklámspotokkal találkozhattunk?