MuseumNext2012: Futurecade
A londoni Science Museum munkatársai Beth Hawkins és Micol Molinari beszélnek a múzeum által fejlesztett flash alapú játékról a Futurecade-ről. A legfontosabb céljuk ezzel a programmal, hogy bemutassák, hogy a tudomány milyen fontos szerepet játszik az ember életében és mindezt szórakoztató módon, úgy hogy közben az ember tanuljon is valamit.
- Tanulás téren a múzeum a bajnok az osztálytermeken kívül ("champion outside of the classroom").
- Korábbi projektek (Thingdom, Launchball, Rizk) nem állják meg a helyüket, mint oktatási segédeszköz.
- Futurecade: A tudomány mai álláspontjának megfelelő legfontosabb kérdések és fejlesztések kerülnek elő, mint például a katonai robotok, bioenergetica, technicizált élet.
- Alapkritérium volt, hogy a játék kíváncsiságot ébresszen, kérdéseket szüljön, párbeszéd alakuljon ki. Szintén feltétel volt, hogy a játékban szereplő minden adat tudományosan helytálló legyen, ami szükséges ahhoz, hogy az oktatásban használható legyen.
- Célcsoportok: 14-18 év közöttiek, tanárok, független felnőttek, akik szeretnek játszani. Folyamatos tesztelés a célcsoporttal.
- Hogyan ébresszenek bizalmat a tanárokban a játék iránt? Hogyan lehet az oktatási tervbe beilleszteni? A játék végén felbukkanó érdekes információk ("facts") nagyon sok kérdést eredményeztek a gyerekek részéről.
- Kihívások: Folyamatos egyensúly a tudományos vonal és játékélmény között. Büdzsé. Outreach.