Muzgo

Szomszédok

Természetesen mint az univerzum legnagyobb múzeum rajongói, ha belefutunk valami érdekes dologba a neten, ahol lehet keresni is, rögtön azzal kezdjük, hogy bepötyögjük, hogy múzeum. A minap böngészés közben beleakadtam a Citymaps nevű szolgáltatásba, ami nem a szokványos térképet kínálja. Minden sallangtól mentesen az összes olyan üzletet, kávézót, éttermet, állatkertet, vidámparkot, múzeumot vagy bármilyen helyet kirajzol, ahol valamilyen szolgáltatást nyújtanak.

A hivatalos oldalán sikerült szebben is megfogalmazni, hogy milyen problémára nyújt megoldást a Citymaps: "A legtöbb ma létező online térképek segítenek abban, hogy eljuss A pontból B-be - de mi történik az odavezető úton?" Sokkal jobban használható ez a térkép, ha épp arra vagyunk kíváncsiak, hogy hol tudunk meginni egy kávét. Vagy ha épp kisétáltunk a Met-ből és kedvünk lenne egyet legózni és elkezdünk pánikolni, hogy most akkor hol? Citymaps ilyen problémákra nyújt könnyű megoldást, mert kiszúrjuk, hogy ott van egy Legóbolt mellette.

A másik dolog és ami miatt elkezdtem írni ezt a cikket az az, hogy a térképen, ahol csak lehet az egyes cégek logói láthatók. Ilyen szempontból se mindegy, hogy hol van egy múzeum. Teljesen más látogatókra lehet számítani, ha olyan márkák veszik körbe, mint Louis Vuitton, Armani, D&G és teljesen másra, ha egy McDonald's és egy kaszinó között van. Ennyire szemléletes példákat nem találtam a térképen, mert csak New York, San Francisco és Austin városainak egyes részeit lehet böngészni, de tuti, hogy profitálhat a múzeum abból, hogyha jó szomszédokat választ.

--> komment

Hétvégi nagyvilági sokadalom

--> komment

It's time we Met

A Fortune interjúja Thomas Campbellel a Met igazgatójával, aki egy héttel a Lehman Borthers csődje előtt foglalta el az igazgatói széket. A válság alatt tehát ő menedzselte a múzeumot, ami olyan jól sikerült, hogy tavaly rekord számú látogató zarándokolt el az intézménybe: 5,6 millió ember. Campbell a textil gyűjtemény kurátora volt, mielőtt 2008-ban igazgatónak választották. Pontokba szedve olvasható most itt pár kiemelt gondolat az interjúból, amit érdemes megjegyezni.

--> komment

Csak egy pont

A hollandiai Centraal Múzeum 2011 végén egy új arculattal rukkolt elő, ami tulajdonképpen egy pont köré épül. A pont szimbolizálja a múzeum fizikai helyzetét, valamint az intézmény központi szerepét, amit Utrecht kulturális életében betölt. A logó végtelenül egyszerű, de egyáltalán nem lesz unalmas, mert a koncepció keretein belül folyamatosan változik a szín, a méret, a kísérő feliratok, vagyis ez kölcsönöz neki egy kis dinamizmust. Nekem tetszik ez az elképzelés és ha végignézzük a képeket, ahogy a levélpapírokon, brossúrákon, ruhán és épületfalon végig van vezetve az arculat rá kell jönnöm, hogy tök jól működik.

Először is, hogy miből mi lett:

Az underconsideration.com megjegyzésén meg csak mosolyogtam: "Azt hiszem, hogy nagyon mélyen minden designer azt kívánja, bárcsak el tudna adni egy pontot arculatnak, egyfajta bosszúként minden olyan hülyeségért, amit mi, vagy a megrendelő valaha beleraktunk már egy logóba." 

Világhy Gergely

--> komment

Az évszázad műtárgylopása a Szépművészeti Múzeumban

 A Markos-Nádas duó interpretációja

Emlékezetesen műtárgyat lopni nem csak Thomas Crown tud, hanem sokan mások is. De évtizedek elteltével is a nevetéstől sírásra fakasztó kabaréjelenetet faragni egy ilyen eset apropóján azt hiszem, már jóval kevesebben. Felejthetetlen pillanatok a ’80-as évekből, színpadon a Markos-Nádas páros.

tovább »
--> komment

Legyél te a főszereplő!

A spanyol Museo del Instituto Catalán de Paleontología kiállításának egyik legnagyobb erőssége, hogy igyekszik minél több lehetőséget biztosítani arra, hogy a látogatót a különböző interaktív érintőképernyős számtógépekkel a kiállítás aktív résztvevőjévé tegye. Ahogy a MediaMusea blog szerzője fogalmaz a látogató a kiállítás főszereplője. Már ez a szemlélet is egy követendő példa lehet.

A kiállításon a látogató az érintőképernyőkön mindazt véghezviheti, amit a valóságban egy paleontológus a munkája során és első kézből tapasztalhatja meg az ásatást, a fosszíliák azonosítását, a nyomozást, az eredmények közzétételét. Az, hogy menyire fontos, hogy a látogató is részese legyen az egésznek jól szemlélteti ez a piramis: míg ha elolvasunk valamit, alig 10%-ára emlékszünk, de ha részt veszünk benne, átéljük akkor 90% is megragadhat. Ráadásul a látogató a kiállítás elején egy mágneskártyát kap és négy darab esettanulmány közül választhat, vagyis négy a múzeum gyűjteményében található fosszília történetét "játszhatja" végig. 

Az, hogy dínók is vannak a kiállításon már csak a siker záloga. :)

--> komment

Minecraft: Múzeum

A Minecraft egy virtuális legó, aminek a lényege ugyanaz, mint dán testvérének: kis apró elemekből építesz egy nagyon nagy dolgot. Az ötlet hihetetlen egyszerű. A játék legnagyobb erőssége, hogy teljesen szabad kezet ad és mindenki kiélheti a kreativitását, amiről aztán videót készíthet és megoszthatja másokkal. Az alábbi videóban egy fiatalember meséli el, hogyan is építette fel Picasso inspirálta múzeumát 8 órányi kemény munkával.

Szinte biztos vagyok abban, hogy nem ez az egyetlen Minecraftos videó, amit ki fogunk rakni.

--> komment

Pénteki hírmorzsák

(Forrás: MTI)

--> komment

Pénteki nagyvilági sokadalom

--> komment

Csütörtöki nagyvilági sokadalom

--> komment
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása