Az Iparművészeti Múzeum tervpályázatot írt ki a múzeum épületének felújítására. A 19. század végén épült intézmény napjainkban nincs a legjobb állapotban. Jelenleg egy fából épített folyosó veszi körül, ami azt a célt szolgálja, hogy az esetleg a tetőzetről lehulló cserépdarabok és egyéb törmelékek ne sebesítsék meg a járókelőket. Az épület több tonnás csúcsdísze már életveszélyessé vált, így kénytelenek voltak leszedni a kupola tetejéről. A kiépített folyosó bár egyértelműen a látogatók érdekeit szolgálja, azon kívül, hogy nem túl bizalomgerjesztő, még esztétikai problémákat is felvet.
Úgy tűnik nemcsak világítani lehet a neonlámpával, hanem gyűjteni is. Ilona Karwinska és David S. Hill 2005-ben kezdték el gyűjteni a második világháború utáni fényreklámokat, amikor is észrevették, hogy Varsó utcáiról tünedeznek el a világító hirdetések. Létrehoztak tehát egy alapítványt és egy múzeumot a neonok megmentésére.
A Men in Black 3 a mozikban, a Museum of Moving Images pedig bemutatja a díjnyertes Rick Baker munkáit, aki a speciális effektekért felelős. Sok-sok szörny egy helyen!
A chicago-i Museum of Science and Industry egyik kiállításán felépítettek egy egész házat még 2008-ban. A céljuk az volt, hogy felhívják az emberek figyelmét a környezettudatos életre, építkezésre, méghozzá úgy, hogy be is mutatják, hogy néz is egy ilyen otthon. A "tárlatot" most építették át 2012-es designra.
Az USA egyik legnagyobb autómúzeumát nyitották meg Tahoma-ban. A közel 3000 darabos gyűjteményükben különféle autómobil, motor és teherautó kapott helyet, ebből mutatnak meg a nagyközönségnek 150 járművet.
Új bejáratot készíttetett az Imperial War Museum a Churchill War terméhez. A korábbi bejárat a helyiség háborúhoz kapcsolódását szimbolizálta, igazodva annak a helynek a hangulatához, ahol Churchill és kormánya a háború viszontagságai és a bombázások idején folytatták a munkájukat. Az új, a Clash Associates által tervezett, ajtó célja azonban a figyelemfelkeltés.
Egy újabb dinoszaurusz-kiállítás a nagyvilágból - A helyszín ezúttal a Scarborough Museum Trust egyik intézménye a Rotunda Múzeum.
A Museum Next után ismét itt az új nagy, "hogy használjuk fel a digitális lehetőségeket" konferencia, ezúttal Culture Geek néven 2012. szeptember 7-én, Londonban.
Egyedi ékszerek és a hozzájuk készített tervek, minták Beate Eismann. Mindez Lipcsében, június 7-től augusztus 31-ig.
Mercedes és Ian Stoutzker úgy döntött, hogy 9 alkotást ajándékoz a Tate-nek. Így akarják kitölteni többek között David Hockney, Lucian Freud, Rachel Witheread munkáival az intézmény gyűjteményének hiányait.
Ki ne hallott volna Jim Kirkről, az Enterprise csillaghajó kapitányáról? A Kirköt megformáló színész, William Shatner civilben a japán kultúra megszállottja és gyűjtője. A hírek pedig most arról szólnak, hogy Frazier History Museum-nak adományozott egy életnagyságú lovagló szamurájt saját gyűjteményéből, ami az intézménynek a szamurájok történetét bemutató tárlatában kap helyet. A Douwe Blumberg által készített szobort a múzeum előcsarnokában állították ki.
ArtFinder és az ArtSpotter után egy újabb web2.0-ás megoldás kerül terítékre, az ArtStack. Ennek koncepciója a korábban bemutatott szolgáltatásokhoz képest megint kicsit más. Az ArtStack fókuszában a közösség áll, ahogy az oldal fogalmaz: a művészet felfedezésének legjobb módja az embereken keresztül lehetséges.
Egy hónapon át tartó művészeti Biennálé Kubában, ahol több mint 1300 amerikai gyűjtő, kereskedő, múzeumi kurátor és érdeklődő akkreditáltatta magát. Havanna utcáit járva egy céljuk van - övék legyen a műtárgy.
A Harley-Davidson Múzeumhoz Kerül az a motor, ami tavaly, a Japán cunamit követően egy konténerben átszelte az óceánt.
Színes, szagos, modern, történeti, és állandóan fejlődik - mi az? Sok minden lehetne, de most éppen az amerikai Tengerészeti Múzeumra gondoltunk. Íme egy cikk a kiállításról, az épületről, a tervekről és a háttérről.
Biztos nem volt unalmas azoknak a diákoknak a kirándulása, akiknek az osztálytársait kirúgták a bostoni Szépművészeti Múzeumból. A tanulók felmásztak egy antik ágyra, ami aztán összerogyott alattuk, így hát nem csoda, hogy az intézmény alkalmazottai eltávolították őket az épületből.
Berlinben július 20-tól láthatók először az egyedülálló portréfotók a fényképezés kezdeteiből Indiából. Maharadzsák, hercegek és hercegnők, de átlagemberek is megjelennek a 19. század második feléből származó fotókon, amikor nemcsak a társadalomtudományok kezdtek el fejlődni, hanem még a gyarmati rendszer is fennállt.
Durham bányászati értékeit akarja a látogatók elé tárni Tim Brennan egy okostelefonra írt alkalmazással.
A múltba tekintenek a Kensington Palace-ban. Megmutatják, hogy nemcsak most tudnak jubileumot ünnepelni az angolok, hanem már a 19.század végén is jól ment ez nekik. 1897-ben Viktória királynő volt ugyanis az első, aki elérte a 60. uralkodási évet. A tárlat fókuszában nem az uralkodó, hanem az őt ünneplő tömeg van - a hercegtől az újságárusig.
Hol hűsöljünk a nyári melegben, ha New Yorkban járunk? Mondjuk az állam alkohol-történetét bemutató Beer Here kiállításon. "A hollandoknak nagyon erős sör-tradíciójuk van, nagyon népszerű ital ez az ő kultúrájukban, ahogy igaz ez az angolokra is. Így a sör nagyon fontos a kolonizáció kezdeti idejétől kezdve a new yorkiak számára." - mondta a New York Történeti Társaság múzeumának kurátora, Debra Schmidt Bach.
Az ember, aki szivárványt csinál, és még kiállítást is nyit belőle. Micheal Jones McKean fotói a Bemis Center for Contemporary Arts-ban.
Roy Lichtenstein retrospektív tárlat, ami bejárja az USA-t és Európát. Több, mint 160 ikonikus kép, amelyek a művész sajátos, a képregényeket és reklámokat időző pop-art stílusában készültek.
A jelszó a ló volt a British Museumban. Domesztikálás, vérvonalak, fajták, tenyésztés, és különféle ábrázolási formák egy sok kultúrát felvonultató tárlatban. A The Guardian kiállításkritikája.
A Ludwig Múzeum harmadik emeletének falát Mappelthorpe képei borítják. A mai naptól látogatható az alkotó életművét bemutató tárlat. A megnyitóra tegnap este került sor a Ludwig Múzeum előtt, a kávézó területén. A hangulatról az Absolut Vodka gondoskodott, csak hogy értsétek a poszt címét. De ki is Mapplethorpe? Ki ez a művész, aki miatt egy múzeumigazgatót letartóztattak, mert a kiállított fotókat a rendőrség pornográfnak találta?
Vér, halottak és egy ismeretlen lény, amely sorra szedi áldozatait... hát nem éppen múzeumba való történet. Ám, ahogy azt mondani szokták, a filmekben bármi megtörténhet! Rovatunkban eddig olvashattatok kalandfilmekről, vígjátékokról, rajzfilmekről, játékokról, és videóklipekről, ám van egy kedvelt műfaj, ami eddig kimaradt. Mostani cikkünkben A bestia című horrorfilmmel ismerkedhettek meg.
Kevés dolog lehet hátborzongatóbb, mint egy hatalmas és sötét múzeum, zárás után. A különös tárgyakkal és halott lényekkel zsúfolt termek csendjében minden mozdulat és apró rezdülés felerősödik, és ezeket hallva nehéz lehet eldönteni, hogy valóban van ott valaki vagy csak a érzékeink játszottak velünk. Az 1996-ban készült horrorfilmben a múzeum épülete adja a fő helyszínt, ám az előzmények máshol játszódnak. A történet elején a brazil őserdőben vagyunk, ahol egy indián törzs tagjai valamit megitatnak egy ott kutató professzorral, aki ezután a kikötőbe siet és az éppen induló hajóról próbálja leszedetni a ládáit. Ez nem sikerül, ezért felszökik a hajóra. 6 héttel később a hajó Chicagoba érkezik, ám a fedélzetén senkit nem találnak és minden csupa vér. A rendőrség nyomozni kezd míg végül megtalálják a legénység maradványait a hajó aljában.
A Fresh and New(er) rövid szösszenete a robotokról a múzeumban.
Asztráliában restaurálták Nicolas Poussin klasszikus művét, az Átkelés a Vörös-tengeren című festményét. A kép megtekinthető a kontinens legrégibb, nagyközönség számára is nyitott galériájában a National Gallery of Victoria-ban.
Hogyan demózzuk a Toursphare nevű múzeumvezető-készítő okostelefon alkalmazást 20 perc alatt?
Hiába teszik ki a művészpiac forgalmának 40%-át a távol-keleti vásárlók, ezek a gyűjtők nem vásárolnak önálló galériáktól. Így idő és kemény munka kérdése, hogy megismerjük az ázsiai műtárgypiacot és a szereplőket.
Legyünk zöldek, de okosan! Mindenki hallott már olyanról, hogy napelemeket építettek egy olyan régióban, ahol a napos órák száma alacsony, vagy olyan hidakról, amik a semmibe vezetnek, stb.
Ha esetleg anyagi okok miatt nem tudnánk eljutni a Western Museum Association konferenciájára, de nagyon szeretnénk, semmi gond, pályázzuk meg! Határidő július 1-je.
2012. november 25-29 között Sydneyben kerül megrendezésre az ICOM nemzetközi konferenciája, az INTERCOM. Még május 31-ig várják a témákat.
A gyűjtemény elsődleges bemutatási formája még mindig a kiállítás. A probléma, hogy a gyűjtemény nagy része így rejtve marad a raktárakban, vagy mégse? Ezen segíthet a digitalizáció, a tárgyak kölcsönadása oktatási célokra, látványraktárak stb. A Westmuse következő cikksorozata vendégbloggerek segítségével járja körbe ezt a témát.
Jasper Visser digitális stratégia elemet összegző ábrája. Engagement, outreach,assets stb és mi az a duende?
Pittsburgh-ben egy hat éves gyerek a rögtönzött kirándulás alkalmával a nagy kavarodásban úgy döntött, hogy inkább pár háztömbbel arrébb sétál a Children's Museum-ba. Mert az jó.
Jövő hónapban a Los Angeles-i Country Museum of Art-ban leplezik le Michael Heizer 340 tonnás művét, ami a Levitáló tömeg címet kapta.
Tényleg létezik a himalájai nagyláb? Willow Creek-China Flat múzeum egy hatalmas megkövült jeti lábat vet alá a legmodernebb vizsgálatoknak, hátha DNS-t tudnak kinyerni belőle.
Míg az egyperces játékokat inkább „felnőttfejjel”, addig A láthatatlan ember arcai címmel megnyílt vándorkiállítás zeg-zugos tereit abszolút gyerekszemmel kell megközelítenünk. Az iskolás korosztályra szabott tárlat célja, hogy a sokuk életében gyakran csak kötelező – és ezáltal ab ovo sok jót nem ígérő – olvasmányokként ismert műveket kissé könnyedebb formába mutassa be.