Muzgo

Akit oda is beengedtek, ahová szinte senkit

Azzal talán mind egyet értünk, hogy a múzeum tele van érdekes terekkel, amit különlegessé tehet egy egyedi látásmód. Massimo Listri-t a belsőépítészetről készített fotói tettek híressé és ő a legjobb a szakterületén. A Firenzében született Massimo 16 évesen kezdett a fotózásért rajongani, 30 éves pályafutása alatt rengeteg könyvtárat és múzeumot kapott lencsevégre. Karrierje során olyan, a nagyközönség számára zárt helyekről is készített képeket, mint a Vatikáni Múzeum vagy a Palazzo Pitti.

tovább »
--> komment

Breaking in

Legújabb múzeumunkra az amerikai Breaking In című sorozatban akadtunk. A sorozat mid season, pontosan 2011. április 6-án debütált a Fox csatornán, ami az American Idoltól vette át a műsoridőt. Az első szezon hét részt ért meg, majd a hírhedten szőrösszívű Fox vezetősége májusban úgy döntött, hogy nem kér többet sorozatból. Szerencsére augusztusban mégis bizalmat szavazott a Breaking In készítőinek újabb 13 rész erejéig.

tovább »
--> komment

Pénteki nagyvilági sokadalom

--> komment

A 19. század rejtelmei

Mi jut eszébe az embernek a XIX. századról? Kossuth, Széchenyi, a Kisföldalatti, a Millennium, a szabadságharc, Deák... Aztán? Ott van még a közlekedés és a technika fejlődése, a társadalmi rétegek átalakulása és még sorolhatnánk. Ahogy azt a különböző múzeumok és muzeális intézmények meg is tették az elmúlt két évben a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) által támogatott Felemelő század címet viselő programsorozat keretében. A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban csütörtökön egy szakmai napot rendeztek, ahol az intézménynek a pályázathoz kapcsolódó három kiállítását mutatták be, értékelték, majd körbevezették a résztvevőket a most látogatható Szabad a pálya című tárlaton. Ennyi nagy vonalakban, de azért bontsuk ki ezt bővebben.

tovább »
--> komment

Wonder Worlds Project

Aki imádja a Google Art Projectet, az a Google új szolgáltatását a Wonder Worlds Projectet is a szívébe fogja zárni.  Míg előbbi a múzeumokra koncentrál, addig az utóbbi az UNESCO Világörökség listájára felkerült kulturális, természeti  kincseket ismerteti meg a Google egyéb szolgáltatásaira épülve, mint a Google Street View vagy a Google Maps. Mindamellett, hogy ugyanolyan előnyökkel bír, mint a Google Art Project - otthon a karosszékből, kényelmesen, virtuálisan barangolhatunk a világban vagy akár egy múzeumban -, de ez nem jelenti azt, hogy ezeket a helyeket már kihúzhatnánk a bakancslistánkról. Sőt, igazából csak a világ újabb érdekes szegleteit lehet felfedezni, tippeket szerezhetünk a nyaralásra vagy arra, hogy hova kellene költöznünk öreg napjainkra.

A Világörökség helyszínek hosszú történelemre tekintenek vissza, de a legfontosabb évszám 1972., amikor az UNESCO elfogadta az egyezményét, amit azóta több mint 180 ország ratifikált. 2011-ben már 936 helyszínnel büszkélkedhetett a lista, ami tényleg bolygónk legszebb, legérdekesebb tájait, épületeit, városait tartalmazta, amiket  egyszer az életben mindenkinek látnia kellene. 

A Google Wonder Worlds Project-je pont ezt a hiányt pótolja. A Street Viewhoz hasonlóan barangolhatunk a helyszíneken, akár olyanokon is, amiket autóval nehéz megközelíteni; ezekre a helyszínekre a Google lelkes csapata gyalog jutott el, hogy képeket készítsen. Emellett a Wonder Worlds Projecten keresztül széles körű információt szerezhetünk az adott helyről, valamint videókat és fényképeket nézhetünk. Egyelőre csak 18 ország 131 helyszíne található meg, mint például Pompeii, Stonehadge, Jeruzsálem, stb, de biztosra vehetjük a további bővítést.

Világhy Gergely

--> komment

Az Univerzum Hangjai

Hogyan lehet bemutatni a nagyzenekar működését egy múzeumban? Május 23. óta látható a londoni Science Museum legújabb kiállítása a Hangok Univerzuma, aminek célja a nagyzenekar felépítésének és működésének megismertetése a nagyközönséggel.

Gondolkoztál már azon, hogy milyen lenne, ha te is egy lennél a zenészek közül és 131 társadra kellene figyelni? Milyen lenne, ha mindenki a te mozdulataidat figyelné és engedelmeskedne minden egyes kézlegyintésednek? Ha a feltett kérdésekre a válaszod igen, akkor irány a repülőtér, London és a Science Múzeum, mert pontosan ezek az élmények várnak a Hangok Univerzuma tárlaton.

Mint látjuk a válasz az első kérdésre az interaktivitás.  Megismerhetjük az egyes hangszereket, a zenekaron belüli szerepüket és a hangzásukat, továbbá a karmester kaotikus "pálcahadonászásában" is megtalálhatjuk az értelmet. Ki is próbálhatjuk magunkat bármelyik szerepkörben, vagyis a kiállításon átélhetjük milyen lehet egy nagyzenekarban zenélni. 

A kiállítás promója:

--> komment

Egy cica, két cica, száz cica jaj! Blaha Lujza Gödöllőn

images_1.jpg

Mi jut eszetekbe Blaha Lujzáról? Budapesten a Blaha Lujza tér… Más? Ki volt ő? Na, itt az ideje megismerni, irány a Gödöllői Városi Múzeum!

tovább »
--> komment

Múzeum: Keleten hogy van ez?

Ázsia fejlődik. Gazdasági, kereskedelmi téren ez nem újdonság, nap mint nap találkozunk vele a hírekben. De fejlődik múzeumi téren is. Írtunk erről már mi is több alkalommal, belerejtve a nagyvilági sokadalomba a keleti híreket. Most azonban álljunk meg pár pillanatra, és nézzük meg, hogy is zajlanak arrafelé a dolgok mostanában.

tovább »
--> komment

Ne vegyük magunkat komolyan!

A luxemburig filhamonikus nagyzenekar marketingesei is azzal a problémával néztek szembe, mint a legtöbb klasszikus, autonóm (magas) kultúrát eladni szándékozó szervezet (színházak, múzeumok stb.): hogyan szólítsuk meg a fiatalokat? A luxemburgi filharmonikusok válasza nagyon egyszerű: ne vegyük komolyan magunkat! 

A klasszikus marketing fogások helyett, hogy a karmester nevét, a mű időtlenségét, zenei kvalitását hangsúlyozzák a piackutatás segítségével megállapíthatjuk mi is az a része a szolgáltatásnak, amire tényleg vevők a fiatalok. A legnehezebb rész ez után jön, hogy hogyan kommunikálunk? A csatorna, a mód, a hangszín, a stílus, a személyiség mind az üzenet része. A már említett zenészek válasza egyszerű: a humor. Részletek az Asking Audiance oldalán.

A cseh filharmonikusok is egy hasonlóan mókás spottal álltak elő.

A következő kérdés, hogy milyen vicces múzeumi reklámspotokkal találkozhattunk? 

--> komment

Szerdai hírmorzsák

(Forrás: MTI)

--> komment
Vissza a lap tetejére
süti beállítások módosítása